My Malta experience: relax and take it easy - Reisverslag uit Valletta, Malta van Esmeralda Beterams - WaarBenJij.nu My Malta experience: relax and take it easy - Reisverslag uit Valletta, Malta van Esmeralda Beterams - WaarBenJij.nu

My Malta experience: relax and take it easy

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

02 Mei 2009 | Malta, Valletta

In eerste instantie kon ik Malta en Gozo niet op mijn wereldkaart vinden, maar na het lezen van een aantal boeken over deze eilandenarchipel vond ik dan toch de namen Malta en Valletta onder Sicilie staan. Meer niet.......

Malta kent een lange en bloederige geschiedenis met verschillende overheersers. De invloeden van deze tijden zijn tot op de dag van vandaag bewaard gebleven in de taal, Maltese keuken en gebouwen. Helaas zijn door de bouwwoede van de Maltezen toch oude panden verloren gegaan. In toeristenplaatsen, zoals Sliema en St. Julians is dan ook veel hoogbouw te vinden. Op het platteland, Gozo en steden, zoals bijvoorbeeld Valletta, Mdina, Rabat, Mosta en Tarxien is de Maltese erfenis in de vorm van kerken, tempels en andere oude gebouwen nog goed zichtbaar.

Malta en Gozo mogen dan klein en eenvoudig zijn, maar zijn groot in de mogelijkheden voor zon, zee, cultuur, natuur en een relaxte manier van leven en op vakantie gaan.

En blijft muziek met de meest relaxte melodieen en eenvoudigste teksten niet het langste in het geheugen hangen? Bij mij in ieder geval wel.........

http://www.youtube.com/watch?v=0j1UK1xC3E8&NR=1 (La, la song/Bob Sinclair)

• 04 Mei 2009 - 18:11

Astrid:

wow, ziet er echt mooi uit. ik heb meteen het vakantiegevoel: heerlijk weer, lekker eten, drinken en relaxen aan zee&strand.
    dat is het goede leven !
    groetjes, astrid