Zon, zee en strand? - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Esmeralda Beterams - WaarBenJij.nu Zon, zee en strand? - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Esmeralda Beterams - WaarBenJij.nu

Zon, zee en strand?

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

04 Mei 2008 | Spanje, Barcelona

Zon, zee en strand

Veel Nederlanders denken bij Spanje hoofdzakelijk toch aan zon, zee en strand en ik moet jullie eerlijk bekennen: ik ook! Maar na acht dagen Barcelona en Catalonie weet ik wel beter....

De hoofmoot van mijn eerste reis naar Spanje was dus Barcelona. En Barcelona is een drukke en levendige stad. Ik kan me echter niet zoveel mensen herinneren tijdens mijn bezoeken in grote steden als Rome en Parijs, maar toen waren de Fransen en Italianen ook zelf op vakantie. Dat scheelt zeker.
In Barcelona heb ik veel gezien (tijdens de gezamenlijke stadswandelingen,stadsrondrit en individueel): "flaneren" op Las Ramblas, bezoek aan de Kathedraal, wandeling door de oude Stad, Casa Mila en Casa Batllo van Gaudi, Montjuic, Nou Camp, Olympisch stadion, Parc de la Ciutadella etc....
De bezoeken aan de Sagrada Familia en Parc Guell van Gaudi en Palau de la Musica Catalana vond ik zelf het mooist van Barcelona.
Het contrast tijdens deze reis was overigens behoorlijk groot, want afwisselend met Barcelona bezochten we ook kleine plaatsen en stadjes in Catalonie: Girona, Figueres, Mont Blanc, Vic, Colonia Guell en het klooster van Poblet. In Barcelona zag het namelijk zwart van de Spanjaarden, veel Nederlanders en andere toeristen. In sommige van deze kleine plaatsen was het echter erg rustig en kwamen we af en toe een verdwaalde toerist tegen, meer niet.... Zon, zee en strand hebben we ook gezien in Sitges en Calella, dus de vakantie kende zeker een divers en gevarieerd karakter.

Door onze enthousiaste reisleidster en zeker ook de indrukken tijdens deze vakantie ben ik heel erg benieuwd geworden naar de rest van het land, dus ik kom zeker en vast terug......

En de Sagrada Familia, ik vraag mij na deze reis toch wel af of deze ooit nog voltooid zal worden. Want gaat bij voltooiing van de kerk niet het bijzondere ervan af????????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Esmeralda

Actief sinds 04 Mei 2008
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 32167

Voorgaande reizen:

03 Mei 2011 - 10 Mei 2011

Cyprus

22 December 2010 - 29 December 2010

Rome en Lazio

31 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Canada en Alaska

29 April 2010 - 06 Mei 2010

Rhodos

20 December 2009 - 26 December 2009

Zwitserland

15 Augustus 2009 - 06 September 2009

Verenigde Staten (zuid-west)

14 Juli 2008 - 04 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: