It's a beautiful day - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Esmeralda Beterams - WaarBenJij.nu It's a beautiful day - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Esmeralda Beterams - WaarBenJij.nu

It's a beautiful day

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

28 Juli 2008 | IJsland, Reykjavik

14 dagen Ijsland, een bijzondere en unieke ervaring. Gevormd door de natuur is Ijsland een prachtig, bijzonder, eenvoudig, rustig en vredig land.

Prachtig en bijzonder: talloze watervallen, gletsjermeren, gletsjers, geisers, bergen en vulkanen met vaak onuitspreekbare namen hebben we tijdens onze Djoser-reis gezien. Vooral de close-encounters met dieren, zoals de walvissen, papagaaiduikers en zeearend waren, vond ik, heel bijzonder (de sterns waren daarentegen behoorlijk agressief).

Eenvoudig: de accomodaties waren eenvoudig, vaak gelegen in de middle of nowhere, meerdere mensen op een kamer en beperkte douche en wc-gelegenheden. Maar goede bedden en eetmogelijkheden waren altijd aanwezig, dus no worries. Het was overigens geen straf om met meerdere mensen op een kamer te slapen(gezellige, leuke, aardige mensen in de groep), maar voortaan toch maar oordoppen meenemen (tegen??)..........

Rustig en vredig: het massatoerisme heeft Ijsland nog niet ontdekt en bij veel bezienswaardigheden waren dan ook niet veel toeristen te zien. Zelfs bij de Ijslandse trekpleisters, was, ondanks de grotere stroom toeristen, een zekere rust nog goed aanwezig. We konden bij sommige slaapplekken zelfs onze baggage onbeheerd achterlaten en hadden geen sleutels voor onze kamers nodig. Criminaliteit en diefstal komen nog nauwelijks voor in dit land (een utopie).

Het heeft de natuur jaren gekost om dit prachtig land op te bouwen en te vormen en in Ijsland wordt veel voor het behoud van de natuur gedaan. Zelfs in Nederland worden bepaalde plekken teruggegeven aan de natuur. We zijn dus op de goede weg, maar gletsjers trekken wel langzaam terug en op Ijsland wordt het ook steeds een beetje warmer (13 1/2 van de 14 dagen zon gehad). Zouden volgende generaties ook nog mooie gletsjerwandelingen kunnen maken tijdens hun vakanties op Ijsland?? Ik vraag me het toch af.

http://www.youtube.com/watch?v=omFdpnSu57U (Beautiful day/U2)

• 30 Juli 2008 - 17:58

Petra:

hey,
    leuk verhaal zo,
    je foto's zijn ook gaaf.
    en dat liedje maakt het wel kompleet.
    groetjes petra (je slaapmaatje voor een grootdeel)

• 31 Juli 2008 - 20:39

Heleen En Menno:

Hoi Esmeralda,

Wat heb jij je vrije dagen goed gebruikt. Geweldig verhaal en alles ziet er schitterend uit. Zelf zijn we niet verder gekomen dan het inlezen van de foto's en de film.

groetjes Heleen en Menno

• 01 Augustus 2008 - 07:02

Theresa:

He slaapgenote,

Prachtige foto's en sorry dat ik je handschrift niet helemaal goed kon lezen

• 01 Augustus 2008 - 09:30

Marijke:

Hey Esmeralda,

Leuke blog! Maar waar heb je nou oordopjes voor nodig gehad? hihi

Groetjes Marijke

• 02 Augustus 2008 - 00:57

Regina:

tja, kan natuurlijk niet achterblijven met een reactie.
    Leuke site overigens. Mooie fotó's heb je trouwens. We hebben ook nog enkele leuke foto's van jouw, maar helaas moet je daar nog ff op wachten, aangezien de internet verbinding bij ons thuis nog niet werkt.
    Dus..............Nog ff geduld.

• 04 Augustus 2008 - 18:46

Kurt:

Je hebt volgens mij een hele mooie vakantie gehad. De foto's zijn zeer mooi. IJsland staat vanaf vandaag ook op mijn lijstje om een keer op vakantie te gaan.