Canada: you're beautiful - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Esmeralda Beterams - WaarBenJij.nu Canada: you're beautiful - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Esmeralda Beterams - WaarBenJij.nu

Canada: you're beautiful

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

27 Augustus 2010 | Canada, Vancouver

Bij Canada dacht ik vroeger automatisch aan kou, winter, ijs en sneeuw. Na mijn laatste vakantie in dit land denk ik hier inmiddels heel anders over….

Canada is een prachtig en indrukwekkend land met een gevarieerd landschap. Gletsjers, gletsjermeren, lavavelden, meren, bossen, fjorden kun je allemaal tegenkomen tijdens een vakantie in dit land. Kamperen is een goede manier om de natuur te leren kennen, maar betekent ook vaak improviseren met de voorzieningen. Het kamperen op een onbewoond eiland is een unieke ervaring en maakt een vakantie zeker compleet (http://www.youtube.com/watch?v=7VqqLWWKth0)/(Kinderen voor kinderen, Op een onbewoond eiland).

Je kunt veel wildlife zien tijdens boottochten, langs de weg of op de camping in de vorm van orka’s, walvissen, zeehonden, zeeleeuwen, eekhoorntjes, marmoten, beren, elks, Amerikaanse zeearenden, geiten en herten. Verder kun je lange wandelingen maken in onder andere de nationale parken van Banff en Jasper, paardrijden, zeekajakken, een stop maken in kleine plaatsen, zoals Chemainus en Duncan, een indianennederzetting of grote steden bezoeken, zoals Victoria, Calgary en Vancouver. Een vakantie in Canada kan dus heel gevarieerd zijn.

Na mijn afgelopen vakantie denk ik dus niet meer aan kou, winter, ijs en sneeuw bij Canada, maar aan een zeer geslaagde en indrukwekkende vakantie (mede dankzij een leuke groep medereizigers). Dus hou je van natuur en variatie, dan is Canada zeker een hele leuke bestemming. En de komende maanden zal ik niet kunnen stoppen met het vertellen van verhalen over dit land… Canada, you’re beautiful!!! (http://www.youtube.com/watch?v=qEq2SeyiFsI&feature=related)/(Lindstrøm & Christabelle: Baby Can't Stop).